Perşembe, Kasım 21, 2019

Böyle Saçma Düşünceleriniz Varsa da Sizde Kalsın!

Bugün Instagramda tesadüfen gördüğüm bir kardeşin ağabeyine duygularını yazdığı bir yazıda şöyle bir diyalog vardı:

(İbretlik olduğu için sizlerle de paylaşıyorum)

Ağabeyi kardeşine "Ben diğerleri gibi felçli yaşamak yerine ölmek isterdim. Sen ölmeme izin verir miydin?" diye sormuş. O duyarlılığı ile övünen kardeş de "İnsanlık onurunu korumak için ben de ölmene izin verirdim." diyip bununla övünen bir yazı yazmış...

Felç kalmayı onursuzluğa bağlamak ve insanlık onurunu korumak için ağabeyinin bile ölümünü tercih etmek…

Aslında önce okuduğumda onlar gibi zorluklar geçirmiş kişilerin bile böyle düşünebiliyor olmasını çok garipsemiş ve takip etmenin vakit kaybı olduğunu düşünüp çıkarmıştım takipten. Ancak sonra belki de onlar gibi insanlara bir şeyler öğretmek üzere gönderilmiş olduğumdan yola çıkarak şunları belirtmeden geçmek istemeyip şöyle yazdım:

"İnsanlık onuru, çok farklı bir olgudur öncelikle… Öyle yürüyüp yürümemekle, birilerinin yardımına muhtaç olmak ile hiçbir ilgisi yok yani… Hayatta yaptıklarının, sergilediğin davranışların ve ağzından çıkan sözlerin ahlaki ve toplumsal kurallara uygun olup olmamasıyla alakalıdır onurlu ya da onursuz olmak! İnsanlara duyarlı insanı oynamak yerine gerçek anlamda körelmiş empati yeteneğinizi geliştirmeniz sizin için daha iyi olacaktır… Çünkü ağabeyine “Ben sana her halinle bakarım, sen yeter ki yanımda ol ve nefes al” diyebilmektir kardeşlik aslında… Sonra göstermelik duyarlılıklar, şuursuzca yazınca böyle bir şekilde elinde patlıyor işte… Size onurlu bir hayat diliyorum…"

Zaten "onur" kelimesinin sözlük(TDK) anlamı:

1. İnsanın kendine karşı duyduğu saygı, şeref, öz saygı, haysiyet, izzetinefis.
2. Başkalarının gösterdiği saygının dayandığı kişisel değer, şeref, itibar.

Böyle saçma düşünceleriniz varsa ve değiştirmemekte de kararlıysanız sizde kalsın! Marifetmiş gibi paylaşmayın...

Hiç değilse çocuklarınıza böyle saçma düşünceler aşılamayın!

Hiç yorum yok: