Cumartesi, Ağustos 01, 2009

"Eski ile Yeni" mi???


Sabah yatakta kendimi uyanık ve "eski ile yeni" sıfatlarını düşünürken, hatta tartışırken buldum... Nereden çıktığını bilmiyorum... Rüyamda gördüğüm birşey mi etkiledi, onu da hatırlamıyorum...

Herneyse sonra farkettim ki bu tartıştığım şeyler baya mantıklı geldi... "eski" sıfatı nereden geliyor ki diye düşünüyordum... Birşeyi "eski" diye nitelendirebilmek için onun "yeni"sinin bulunması gerektiğini farkettim... Yani "eski"ye "yeni" neden oluyor...

Mesela bir kaleminiz var, yıllardır sizinle olan ve kullana kullana belki üzeri aşınmış bir kalem... Ama onu "eski" diye adlandıramazsınız... Yani birisine "kalemimi versene" dediğinizde ve o da size "hangi kalemin?" diyee sorduğunda "eski kalemim" cevabı saçma olur... Tarif etmek için "sarı, uzun, kalın, tükemmez vs" gibi birçok nitelendirme sıfatını kullanabilirsiniz... Cevabın "eski kalemim" olabilması için o kalemin aynısının(tüm özellikleriyle) yenisine sahip olmanız gerekir... Ama bu kez de yıprandığı için değil, bir önceki kaleminiz olduğu için "eski" diyebilirsiniz...

Diğer yandan, dünyadaki hiçbirşeyin aynı özelliklere sahip olmadığını düşünüyorum... Dolayısıyla birşeyleri "eski" diye adlandırmak yanlış ve saçma geliyor... "yeni" sıfatı olabilir ama karşıtı "eski" olması :S Bilmiyorum, böyle düşününce mantıklı gelmiyor... Hele ki bu mantıkla "eski aşkım" fln lafları iyice saçma geliyor... Şuanda ikiziyle mi birliktesin ki?! Kaldı ki, ikizlerin bile ruhları farklı...

Sonuç olarak, belki hiçbir şeyimi/kişimi/eşimi/dostumu eskitmediğim için bana böyle geliyor olabilir :s "eski" sözcüğü beni hüzünlendiriyor :( Sanki "eski" deyince "unutulmuş, bir kenara itilmiş, yerini bir başkası almış, artık sevilmeyen, kullanılmayan, zavallı vs" gibi duygular uyandırıyor bende... Hayatımdaki hiçbirşeyi bu kategoriye koymadım ben... Ondandır muhtemelen "eski" lafını sevmeyişim ve hiçbir varlığa yakıştıramayışım...

Böyle işte... Saçmaladıysam da kusura bakmayın...:p

7 yorum:

xyz dedi ki...

Hayat böyle değil mi? bir gün herkes eskiyor,yeniler yerimizi alıyor...

böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

İşte bana göre herkes birbirinden farklı... dolayısıyla da "yerini alma" yada "yerine koyma" gibi bir durum olmuyor... hiçkimse hiçkimsenin "yenisi" veya "eskisi" değil...

xyz dedi ki...

Evet haklısın yerini alma olmuyor,ama zaman geçince insan yaşlanıyor fakat biraz eskime oluyor:P neyse biraz karıştırdım boşver ne uğraşıyorsun yenilerle eskilerle:)

böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

:) ben uğraşmıyorum da... sen niye taktın bu yazıya bu kadar:p
tanışıyor muyuz yoksa?

xyz dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
xyz dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

xyz'nin isteğiyle yorumları kaldırıldı :)