Salı, Kasım 11, 2008

Hiç göremesem de SENİ çok özledim...

* Atatürk bu yüzyılın büyük insanlarından birinin tarihi başarılarını, Türk halkına ilham veren liderliğini, modern dünyanın ileri görüşlü anlayışını ve bir askeri lider olarak kudret ve yüksek cesaretini hatırlatmaktadır... Çöküntü halinde bulunan bir imparatorluktan özgür Türkiye'nin doğması yeni Türkiye'nin özgürlük ve bağımsızlığını şerefli bir şekilde ilan ve o zamandan beri koruması, Atatürk'ün Türk halkının işidir. Şüphesiz ki, Türkiye'de giriştiği derin ve geniş inkılaplar kadar bir kitlenin kendisine olan güvenini daha basarı ile gösteren bir örnek yoktur. John F.KENNEDY (A.B.D.Başkanı, 10 Kasım 1963)


* Benim üzüntüm, bu adamla tanışmak hususundaki şiddetli arzumun gerçekleşmesine artık imkan kalmamış olmasıdır. Franklin ROOSEVELT (A.B.D.Başkanı, 10 Kasim 1963)
*Asker-devlet adamı, çağımızın en büyük liderlerinden biri idi. Kendisi, Türkiye'nin, dünyanın en ileri memleketleri arasında hak ettiği yeri almasını sağlamıştır. Keza O, Türklere, bir milletin büyüklüğünün temel taşını teşkil eden, kendine güvenme ve dayanma duygusunu vermiştir. General Mc ARTHUR

* Sovyet Rusya Hariciye Nazırı Litvinof ile görüşürken kendisine onun fikrince bütün Avrupa'nın en kıymetli ve en ziyade dikkate değer devlet adamının kim olduğunu sordum. Bana Avrupa'nın en kıymetli devlet adamının Türkiye Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal olduğunu söyledi.
Roozwelt (Franklen D.) 1928 Birleşik Amerika Cumhurbaşkanı

* Dünya sahnesinden tarihin en dikkatli, çekici adamlarından biri geçti. Chicago Tribune Savaş sonrası döneminin en yetenekli liderlerinden biri. New York Times İnsanı teslim alıcı fevkalade önderlik kuvveti vardır. O, tetiktir, hazır cevaptır, dikkati çekecek kadar zekidir.
Gladys Baker(Gazeteci)

* Asırları aşan adam !.. Fransa, Paris Basını

* Akıllı ve barışçı yöntemlerle gerçekleştirdiği eseri halkların tarihinde izlerini bırakacaktır. Albert LEBRUN Fransız Cumhurbaşkanı

* Mevcut rütbelerin hepsini kaldırdığı bir memlekette, bu adam, bütün rütbeleri, kazanmıştır. O memlekete, bulabilecek en şerefli isim O'na verilmiştir. Mercel Sauvage(Gazeteci)

* Bu, insanlığa denenmiş bir felsefe örneği olarak sunulabilir. Atatürk yüz yıllara sığabilecek işleri on yılda tamamladı. Gerrad Tongas(Yazar)

Bu müthiş sözlerden daha yüzlercesi söylenmiş Atatürk'ümüz için. Ne kadar onur verici değil mi? Kısacası, Dünya O'nu çok iyi anlamış... Biz ne zaman anlayıp da O'na layık olabileceğiz çok merak ediyorum.

Not: Bunları aslında dün yazacaktım ama kullanmaya başladığım ilacın etkisiyle uyuşuk bir haldeydim. Zaten Atatürk sadece özel günlerde değil; her zaman aklımda, kalbimde.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık duyarlılığına hayranımm...Atamızı saygıyla ve sevgiyle anıyorum umarım izinden gidebilen gençlerden olabiliriz...

Ayhan Çapan dedi ki...

Eline, yüreğine sağlık... Ne güzel yazmışsın...

böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

Teşekkür ederim... :)