Cuma, Kasım 21, 2008

(Yoğun istek üzerine)Aşk...

Aşk nedir? Ben ne biliyim:p demeyeceğim/diyemeyeceğim... Zaten kimse inanmaz desem de:) Herkes kendince az çok biliyordur... Biraz kendi düşüncelerimle biraz da çevremdeki kişilerden gözlemlediğim kadarıyla anlatmaya çalışacağım, bu 3 harften oluşan ve etkisi, insan hayatını kendi kafesine alabilecek güçte olan tek kelimeyi, aşkı... (Tabii anlatırken kontrollü olacağımı da itiraf etmeliyim.) Öyle süslü cümleler de kurmayacağım... Kısa ve öz... Arkadaşlarım okuduğunda "Aaa beni anlatıyorrr galibaa..."diyecekler:)) Evet, hepinizi anlatıyorum:p Bakalım, altından kalkabilecek miyim...
Öncelikle aşkta ne olursa olsun iki taraf vardır: seven ve sevilen... Bu taraflar eğer aynı zamanda diğer taraf da olabiliyorlarsa yani aşk karşılıklıysa, tadına doyulmayan bir aşk olur bu... Onun yanında zaman durur, onunla yüzyıllarca konuşmaktan sıkınılmaz; onun adı bile karnınızda kelebekler, kalbinizde kuşlar, aklınızda rüzgarlar uçuşturmaya yeter; birşeyleri paylaşmaktan hiçbir zaman diliminde onunla olduğu kadar keyif alınmaz vs vs... Tıpkı puzzle gibi parçalarınızı birleştirip tüm eksiklerinizi tamamlarsınız onunla(!). Genellikle evlilik hayalleri kurarsanız; biz evlenince şöyle yaparız, böyle ederiz vs diye... Ve çoğu kez bu ilişkiler gerçekten deevlilikle sonuçlanır(!)... Ama bazen bu karşılıklı aşklarda taraflar, aslında böyle bir olguyu yakaladıkları için ne kadar şanslı olduklarını gözardı ederler... Olmayacak şeylerden kavga çıkarıp gereksiz, halledilebilecek şeyleri büyütüp kendilerine dert yaratırlar... Aşkı tadsızlaştırırlar... Buradan onlara kızıyorum hııııı...:p
Diğer taraftan aşk, ne kadar imkansızsa o kadar büyüktür ya da imkansızlaştıkça daha da büyür... Bazen herşey bitince farkeder insan, ne kadar aşık olduğunu aslında... Uzaktaki en çok istenen; yasak veya bizim için zararlı olan en çok yolu gözlenen olur çoğu zaman... Aman hele bir de karşılığı yoksa yani sizdeki o, ondaki size eşit değilse, daha da bir çaresizliğe sürükler sizi... Önceden karşılıklı olup da sonradan ilişkiniz sona ermiş ama aşkınız hala bitmemiş de olabilir... Bu 2 durumda da yani aşkı tek kişi yaşıyorsanız eğer, çevrenizdekilerden tepki görmeniz muhtemeldir... Çünkü insanlar için herşeyin bir karşılığı olmalıdır; iyi ya da kötü herşeyin bir karşılığı vardır dünyada bu tür kişilere göre... Ne yaparsanız yapın sizin aşkınıza inanmazlar, onlar için saçmadır, en fazla takıntıdır... Buna da sizi inandırmaya başlarlar: "Acaba gerçekten takıntı mı?"diye düşündürmeye teşvik ederler(!)... Bazen de üzülmeyin ya da ayıp olmasın diye sizi anlıyor gibi yaparlar. Ama maalesef başına gelmeden anlaşılacak birşey değildir bu... Bir de "Unut artık, kendine yazık ediyorsun..." demezler mi? O anda çıldıracak gibi olursunuz. Akıl vermek ne kadar da kolaydır... "Aaa unutmak hiç aklıma gelmemiştiiii, doğruuuu hemen unutayım durrr" mu diyeceğinizi sanarlar? Bu sizi aslında bir kez daha bağlar o kişiye...
Karşılıklı yada karşılıksız olsun, her aşkta bazı ortak yönler vardır: Aşk, içi kaplayan şüphedir, meraktır... Hiç durmadan "şimdi nerede, ne yapıyor, kiminle, beni gerçekten seviyor mu, ona birşey olursa ben ne yaparım? vs vs" diye düşünmektir... Aşk, paranoyaklıktır... Her şarkıda onu bulmaktır... Yeni birşeyler aldığınızda veya mesela saç stilinizi değiştirdiğinizde "acaba beğenir mi ki?" sorusunun beyninde dolanmasıdır... Aşk, unutamamak/unutmak istememektir... Aşk, eskimeyendir... Aşk, bazen de çözümü kaybolmuş bir bulmaca gibidir... Tek bir harf kalmıştır, hepsinin çözülmesi için(!)... Onu ondan daha iyi tanıyan da yoktur ki gidip ona sorasınız... Hem bütün harfler de cebinizdedir zaten... Aşk, onun her sözünden her hareketinden bir anlam çıkarmaya çalışmaktır... Bir tek gülüşün, tek bir tatlı sözün sizi mutluluktan havalara uçurabileceği tek durumdur belki de aşk... Sevmeyi sevmektir...
Aşk, bazen de onu başkasıyla paylaşmayı çaresizce kabullenmektir... "İçim acıyor" cümlesinin anlamını gerçekten anlayabilmek, gözyaşlarını gizlice dökebilmektir...
Aşk, gözlerden anlaşılabilen sessiz bir kelimedir...
Geçen senelerde şöyle bir yazı yazmışım bir kenara: "Senden habersiz, senle dolup taşan bir hayat sürmekteyim… Her dakikam, her saniyem, gözümü açıp kapadığım her an sen varsın aklımda, içimde, gözümün daldığı her yerde ve tabii ki yumruk büyüklüğünde denilen ama “(L)” simgeleştirilen içi galiba seninle dolu olan kalbimde… Elimi yumruk yapmaya çalışıyorum o kadar küçük oluyor ki… Bu kadar küçük bir şeyin tüm benliğime, hayatıma, gururuma, aklıma söz geçirecek, hükmedecek kadar güçlü olmasını mantığım almıyor… Hoş artık mantık diye bir kavram da hayatımda yer almıyor ya… O kadar mantıksız şeyler yapıyorum ki…". Şimdi okuduğumda aslında aşkı anlattığımı farkediyorum... O zaman demekki aşkın olduğu yerde mantık yoktur ve aşk herşeyden daha güçlüdür...
Benim için ise aşk, aşka 3 harf daha eklenmiş halidir... Ama 6 harf değildir, 5 de değildir... 5 ile 6 arasında birşeydir...
Ve de benim için aşk saati genellikle 5'e 3 kaladır...
5'i 3 geçe görüşmek üzere...

9 yorum:

aysel dedi ki...

o kadar başkasın o kadar kelimelerin yetersiz kaldığı yerdesin kii sana her zaman ki klişe lafları edipte bu büyüyü bozmak istemiyorum ösgemm ama bütün samimiyetimle söyleyebilirim ki tanıdığım en eşsiz kalemsin sen...sende bu 5'6 arası olan hani sıktığında minicik gibi görünen ama kaf dağı kadar bümbüyük olan o kalbin var yaaa öpülesi o kalbin...çok duygulandım ösgemm çok güzel dokunmuşsun aşk'a, aşktan, anlamayanlara, yaşayanlara, yaşayamayanlara, yaşamak isteyim egoları yüzünden sırt dönenlere, neyi kaybettiğinden habersiz olanlara yada haberdar oldukları halde amannn aşk işte gelip geçer yine gelir diyen umursamazlara...
kısacası ösgemm tahmin ettiğinden çok çok daha güsel bi anlatım oldu ee yaşamayan nasıl yazsın nasıl anlatsın bu kadar güzelini :) iyi ki sende aşk varolmuş :P anladın sen anladın kiki mcx sçsssss :)

zehra dedi ki...

başta arkadaşlarım kendilerini bulacaklar demişsin ya ben yazıya öle bi konsantre olmuşum ki kendimi aramayı unutmuşum taa kii 4. paragrafa gelene kadar bi baktım ki ben ordayım... canımıniçiiii eline yüreğine sağlık sen bambaşkasın kelimelere dökülmessin ama kelimelere herşeyi dökebilirsin.. aşkı anlatımına bayıldım hayran kaldım o ayrı ama senin için aşkın tarifine diyebilecek bi söz bulamadım umarım herkes bir gün gerçek aşkın adresini bulur 5 ile 6 arasında... seni çok seviyorum böğürtlenimmmmm mcxxxx

Adsız dedi ki...

bir insan aşkı bu kdr güzel ve içten anlatabilir.... herkesin kesin kendinde bişeyler bulacagı seyler bunlar.. süper ifade edilmiş....bu gusel yazılarının bir kitapda toplanması gerektıgını düşünüormm canikom seni comcok seven damigosu hattii :)))

Ayhan ÇAPAN dedi ki...

bence de çook güzel aşkı anlatmışsın... Sözlüklere geçebilecek bir tanımlama olmuş bence...
Yalnız aşka 3 harf ekleme kısmı aklımı karıştırdı :)
aşkaşkaşaka şaka :D

böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

:)) çok teşekkürlerrr
boşver ztn o kısımm eskide kaldııı:p

böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

:)) çok teşekkürlerrr
boşver ztn o kısımm eskide kaldııı:p

Ayhan ÇAPAN dedi ki...

Eskide kalıyor şimdilik, ama ben eski yarım kalmış hesaplarımla gelecekte karşılaşacağıma hep inanıyorum ve 20 yıl sonra karşılaştığım oluyor eskide kalanlarla...
Öğrencileri döven ve çok korkutan bir öğretmen vardı. Ortaokulda iken, kendi kendime diyordum ki "ben büyüyünce bu adam yaşlanacak, ben de onu döveceğim" Karşılaştım, adam çok yaşlanmıştı, ama iki kelime bile edemedim :D
Askerde tanıdığım iki kişi daha var. Onlarla da karşılaşırsam döveceğim diye sözüm var kendime.. Bekliyorum, yıllardır da body yapıyorum. Karşılaşırsam büyük ihtimal konuşmam bile :D
İlk aşkımı da ne zaman hatırlasam görüyorum biryerlerde. Çok uzaktan görebiliyorum onu. Ama o beni görmüyor. Demek sadece seven taraf bendim :)) Ya da görmeyi halen uman :))

En son yine gördüm, seslenemedim. Ben arabada idim, o yolda yürüyordu :) Evli sanırım ve evli bir bayana arabadan sarkmış gibi olmak istememiştim :) Neyse, birgün karşılaşmak istersem, karşılaşacağıma eminim...

böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
böğürtlenin 'ö'süüü... dedi ki...

Evet, haklısın... bu arada benim de öyle bi gün karşılaşırsammmmm dediğimm kişiler var bayaa:)) İlk aklıma gelen: ilk kez ameliyat olacaktım, ameliyathaneye alındım ama nasııl ağlıyoruum korkudann:) bi hemşire geldi "eeeeh ne kadar abarttınnn sus artıkk"dediii! dondum kaldım o annn ve feci kinlendimmm:)) birgün onu bulupppp işkence yapıp aynı şeyi söylyecektim:p
daha karşılaşaaaaaamadıık:)))

İlk aşkınla da bir dahaki sefere konuş bence:)