Çarşamba, Aralık 22, 2010

İstiyorum... Olmaz mı?

Bu ara kendimi kitap okumaya kaptırdığımdan bahsetmiştim. Oyalıyorum kendimi resmen, canımı acıtan şeylerden wuhuuuu(nedemekse o) diye uzaklaşıp başka hayatlara doğru yola çıkıyorum. Elimdeki kitapların hiçbiri yeni değil zaten ama okumadıklarımı seçiyorum, okuyamadıklarımı...

Örneğin, Paulo Coelho'dan Simyacı... Okul hayatım boyunca o kadar çok ismini duymuştum ki, hocalardan, arkadaşlardan...(eminim siz okuyanlardansınızdır) Ama bir türlü okuyamamıştım ya da herkesin yaptığı şeyi yapmama huyumu(lanet bir inat) buna da uygulamıştım. Gerçi kimsenin konusu hakkında birşeyler anlattığını da hatırlamıyorum. Şimdi okuduğum şaşırdım açıkçası... Secret'in masallaştırılmış şekliymiş... Ama güzelmiş yani "Secret", "masal" diyerek basitleştirmiş olmayayım şimdi... Gerçekten herkesin okuması gereken bir kitapmış... Arka kapaktaki şu söz de "Simyacı"nın değerini güzel özetliyor: "Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken güneşin doğuşunu seyretmek için şafak vakti uyanmaya benziyor..."

Benim için asıl Secret, Ayşe Kulin'in Adı: Aylin oldu.. O da yine çok duyup okuyamadıklarımdandı... Şu anda da bitmesin diye sonuna yaklaştığım kitabımı gıdım gıdım okuyorum... İnsanın hayatının bir anda ve defalarca bambaşka bir hayata dönüşebileceğine tanık olmak insanı umutlandırıyor... Onu gördükçe, onu yani cesur, enerji dolu, neşeli, umursamaz, ukala, başarılı, güzel, etkileyici, vs vs (Aylin için gerçekten sıfatlar yetmez) Aylin'i, istediği herşeyi elde edişini, renkli ve her anı dopdolu hayatını okudukça insan "ben de istersem hayatımı istediğim gibi şekillendirebilirim" gazı geliyor :)) O hayatına giren kişilerden vazgeçerken ben ondan daha çok üzülüyor, alışmakta zorlanıyorum :D Sonunu bilemiyorum, daha doğrusu kitap onun cenazesiyle başlıyor zaten ama öyle renkli bir hayat yaşamış ki eminim yine ona yakışır bir şekilde bu dünyayı terketmiştir...

Onun gibi yaşayabilmek istiyorum ama istemek yeterli mi bilmiyorum... 

En azından yeni hedeflerimle bunun için çabalayacağım sanırım...



MiniNot: Ayşe Kulin'in Aylin'in kuzeni olduğunu öğrenişim de ayrı bir şoktu... Hele ki bunu anneme anlatmam:

- Annee Aylin var ya Ayşe Kulin'in kuzeniymişşş 
- Aaaa (arkadaşım olan Aylin sandığını şaşkınlığından anladım :)))
- Arkadaşım olan değil yaaa ama o da onların kuzeni olabilir, çünkü kitaptaki Aylin'in teyzesinin soyadı da Nayman :S (şaka maka bu sıralar öyle tesadüfler oluyor ki... şaşmakla yetiniyorum...

Hiç yorum yok: